Tel: 603 750 291 | E-mail: jacektaczynski@gmail.com

Leczenie depresji

Depresja

Pogorszenie nastroju bezradność, przygnębienie, spadek energii, niska samoocena, smutek – to tylko niektóre objawy mogące świadczyć o depresji. Z danych Narodowego Funduszu Zdrowia wynika, że na chorobę tę cierpi około milion osób w Polsce, a schorzenie dotyka ludzi w każdym wieku.

Jakie są przyczyny depresji?

Przed podjęciem jakiejkolwiek terapii trzeba ustalić, skąd bierze się depresja – Bydgoszcz i okolice to rejon słynący z wysokiej jakości usług medycznych w tym zakresie. Warto zatem jak najszybciej umówić się do specjalisty, aby rozpocząć diagnostykę. Działania wdrożone na wczesnym etapie pozwalają na szybszy powrót do zdrowia. Wśród głównych przyczyn zaburzeń znajdują się:

Kiedy skorzystać z pomocy psychiatry?

Trudne momenty zdarzają się w życiu każdego człowieka. Jeżeli jednak  przygnębienie, lęk, czy smutek stają się naszą codziennością, uniemożliwiając przy tym normalne funkcjonowanie, wówczas powinniśmy zdecydować się na profesjonalne leczenia depresji (Bydgoszcz i Grudziądz to miasta, gdzie mieszczą się moje gabinety, w których prowadzę tego typu terapie). Nierzadko w podjęciu takiego kroku muszą pomóc rodzina lub przyjaciele. Pierwsza wizyta w poradni polega na przeprowadzeniu szczegółowego wywiadu. Psychiatra analizuje objawy występujące u pacjenta, bada jego motywacje, a także próbuje dowiedzieć się, czy w jego życiu wydarzyło się coś niepokojącego. Padają też pytania dotyczące dolegliwości somatycznych, kłopotów ze snem, a także dominujących emocji. Do ważnych kwestii zalicza się ponadto historia stanu zdrowia.

Metody leczenie depresji w Bydgoszczy

Depresja to złożone zjawisko, dlatego należy dobrać odpowiedni sposób leczenia. Wśród skutecznych form warto wymienić farmakoterapię. Najczęściej stosuje się inhibitory zwrotu wychwytu serotoniny lub noradrenaliny, inhibitory monoaminooksydazy, ale też leki o nietypowym działaniu i budowie (np. mirtazapina). Wśród popularnych metod znajdują się również psychoterapia grupowa albo indywidualna. Nie bez znaczenia jest także psychoedukacja pozwalająca na zrozumienie mechanizmów rządzących chorobą. W niektórych przypadkach stawia się na elektrowstrząsy. Dostarczanie impulsów elektrycznych daje dobre rezultaty, jednak po takie rozwiązanie sięga się stosunkowo rzadko.

Rodzaje depresji

Metody leczenia depresji w Bydgoszczy zależą od wielu czynników. Do ważnych elementów należy rodzaj zaburzeń, ponieważ choroba przybiera bowiem różne formy. Do podstawowych zaliczają się:

Bez względu na rodzaj zdiagnozowanych zaburzeń depresyjnych, jako profesjonalista gwarantuje najwyższą jakość leczenia. Odpowiednia terapia zostanie ustalona po konsultacji z pacjentem, aby zapewnić mu komfort oraz bezpieczeństwo. Jeżeli zastanawiasz się nad podjęciem leczenia depresji w Bydgoszczy, mój gabinet pozostaje otwarty dla wszystkich chcących podjąć walkę z tym schorzeniem – zachęcam do kontaktu.

ul. Kołobrzeska 8/4 2 piętro,

Kosynierów Gdyńskich 27 – domofon 14,